En kvinne tar et bilde av en by med en iPhone

Bærekraft og gjesteopplevelser hører sammen på hoteller

Reiselivstrender viser at den gjennomsnittlige hotellgjesten er opptatt av bærekraft. Gjester gjør bevisste valg hjemme, og ønsker ikke at deres reiser og overnattingsopphold skal påvirke miljøet på en negativ måte. Interessen for alternativer som reduserer miljøfotavtrykket, inkludert hvilket hotell de skal bo på, øker stadig. Selv om gjesteopplevelsen alltid er hovedfokuset for hotellsjefer, har bærekraft også blitt en vanlig faktor. 
 
Hvordan håndterer du dette? Ved å sørge for at gjestene ser og setter pris på verdien av valget sitt om å bo på ditt hotell. Ved å kommunisere hvilke bærekraftige valg som har blitt gjort i lokalene. Ved å dele dine tiltak med gjestene, vet de at deres verdier er i samsvar med dine. 
 
 

Did you know that:

SustainabilitySteps_3200x1000.jpg  


Tre enkle bærekraftssteg som gjestene vil legge merke til

Du kan vinne mye på å gjøre små bærekraftsinitiativer. Det handler tross alt om de små detaljene som gjør at gjestene føler seg hjemme. Her får du tre ting du kan gjøre som vil bli lagt merke til av miljøbevisste gjester, og som bidrar til den positive opplevelsen de får:

Anbefalte produkter

Referanser

1 Deloitte, Hospitality 2015-rapport
2 Booking.com, 2019 rapport om bærekraftige reiser
3 Undersøkelse av 72,000 Hilton-gjester, Hilton Consumer Research
4 Accor forplikter seg til global eliminering av engangsplast i gjesteopplevelser innen 2022 (pressemelding)