EasyCube_connected-cleaning.jpg

Essity vant to prestisjefulle priser

17/11/2018

Vinnerne av European Cleaning & Hygiene Awards har nå blitt annonsert - og Essity vant to av de prestisjefulle prisene "Best practice -Sustainability" (Beste praksis -Bærekraftighet) og "Technical innovation of the year" (Årets teknologiske innovasjon).

Den profesjonelle renholdsbransjen har millioner av ansatte rundt i Europa og spiller en viktig rolle innen hygiene, velvære, image og trivsel på arbeidsplassen. Formålet med prisen er å gjenkjenne og belønne standarder av fortreffelighet på alle nivåer av ansattpolicy, kunderelasjoner, bærekraftighet og innovasjon i tillegg til å drive opp industristandarder.

Selskapets forpliktelser og aktiviteter for velvære, "mer fra mindre" og sirkulæritet ble utpekt som best i klassen av juryen. Tork EasyCube ble valgt som vinner for den nye IoT plattformen og kundeinnsikt og dokumenterte kundeverdier gjør Tork EasyCube til en innovasjon som bare fortsetter å innovere.

“Disse to prisene viser hvordan vår tilnærming til bærekraftighet for varemerket Tork gir kunder muligheten til å sikre sine egne mål for sirkulæritet, avfall og velvære blant sine ansatte og kunder. Vår ambisjon om å være ledende med IoT verktøy innen profesjonell hygiene er kun mulig hvis vi fortsetter å vise kundeverdi, kundesuksess og konstant oppdaterer vårt tilbud." Sier Don Lewis, President for Professional Hygiene i Essity.

I motsetning til andre løsninger som fortsatt befinner seg i betamodus, har Tork EasyCube i dag mer enn 100 kunder - fordelt på høytrafikkerte arenaer som fornøyelsesparker og kjøpesentre til flyplasser og kontorbygninger. Ved hjelp av innsamlet data og innsikter fra disse kunden kan Essity tydelig demonstrere resultater som 24 prosent færre rengjøringsrunder, 20 prosent færre timer brukt samtidig som kvaliteten på rengjøringen og ansatttilfredsheten stiger.

Tork PaperCircle, tilgjengelig i noen land i Europa, gir kunder muligheten til å redusere sitt miljøavtrykk og jobbe sirkulært ved å hente inn og resirkulere brukte papirhåndtørk lokalt til nye papirprodukter. Resultatet er at karbonavtrykket reduseres med 40 prosent sammenlignet med nåværende alternativer til avfallshåndtering*.

Om den Europeiske Renholds- og hygieneutdelingen 2018
Som den eneste paneuropeiske publikasjonen som tjener renholdsbransjen, har European Cleaning Journal (EJC) som sitt hovedmål å promotere det høyeste av profesjonelle standarder ved å anerkjenne og belønne industriens fenomenale arbeid med den Europeiske Renholds- og hygieneutdelingen.

* The results of a life cycle analysis (LCA) in 2017, verified by IVL, Swedish Environmental Research Institute Ltd, where the avoided processes have been taken into account.

Om Tork
Merkevaren Tork tilbyr profesjonelle hygieneprodukter og tjenester til kunder verden over fra restauranter og helseomsorg til kontorer, skoler og industrier. Våre produkter inkluderer dispensere, papirhåndtørk, toalettpapir, såpe, servietter, kluter, men også programvareløsninger for datadrevet renhold. Gjennom ekspertise i hygiene, funksjonell design og bærekraftighet har Tork blitt en markedsleder. Tork er et globalt merke under Essity, og en dedikert partner for kunder i over 110 land. For å holde deg oppdatert på de siste Tork nyheter og innovasjoner, vennligst besøk www.Tork.no

Artikkelfiler