World Hand Hygiene Day

TORK LANSERER «TRYGG PÅ JOBB»-INFORMASJONSPAKKE FOR Å STØTTE ESSENSIELLE ARBEIDERE I BUTIKKER OG APOTEKER

05/07/2020

"Trygg på jobb»-informasjonspakken gir dagligvare- og apotekledere tips for håndhygienepraksis og robuste retningslinjer for renhold. Dette skal hjelpe til med å verne om helsen til arbeidere og kunder, og det skal føre til færre avbrytelser av driften."

Tork har lansert en ny informasjonspakke, «Trygg på jobb», som svar på COVID-19-pandemien. Den skal hjelpe selskaper og essensielle arbeidere med å holde seg trygge og i stand til å fortsette det gode arbeidet sitt. Torks «Trygg på jobb»-informasjonspakke er en fullverdig nettbasert ressurs med den mest oppdaterte hygiene-informasjonen og -anbefalingene for selskaper. Som en global leder innen profesjonell hygiene tilbyr Tork innsikt og ressurser basert på flere tiår med erfaring, kombinert med oppdaterte anbefalinger for folkehelse, for å hjelpe selskaper med å forhindre spredning av smitte og å holde de ansatte trygge.

Som en del av dette har Tork utviklet «Trygg på jobb: COVID-19 informasjonspakke for dagligvare og apotek» for å hjelpe butikker og apoteker med å sikre at retningslinjer for rengjøring og sikkerhetsprosedyrer for ansatte samsvarer med anbefalinger fra autoriteter innen folkehelse, som for eksempel Verdens helseorganisasjon. Informasjonspakken gir butikk- og apotekledere verktøy og ressurser for å sikre at butikkene og apotekene deres fortsetter å være trygge og hygieniske for essensielle arbeidere og kunder gjennom pandemien og tiden etter.

– Dagligvare- og apotekansatte jobber døgnet rundt for å sikre at hyllene er fylt med de essensielle varene som trengs i disse usikre tidene. Tork utviklet «Trygg på jobb»-informasjonspakken for butikker og apoteker for å sikre at deres essensielle arbeidere har de nødvendige ressursene for å fortsette med og ytterligere styrke håndhygienen og prosedyrene for å rengjøre overflater, slik at de kan fortsette å bidra for lokalmiljøet på en trygg måte, sier Anna Königson Koopmans, markedssjef for dagligvare/apotek i Essity Professional Hygiene, og legger til:

– Butikk- og apotekledere skal føle seg sikre på disse anbefalingene vil hjelpe dem med å fortsette å holde lokalene sine trygge og hygieniske, som også skal føles bra for de ansatte og for lokalmiljøet.

Anbefalingene fra "Trygg på jobb: COVID-19 informasjonspakke for dagligvare og apotek" inkluderer:

• Prosedyre for korrekt håndhygiene for butikk- og apotekarbeidere, inkludert metoder for å sikre at den overholdes
• Tips og triks for personlig hygiene for butikkarbeidere, apotekarbeidere og kundene deres
• Forbedret prosedyre for rengjøring av overflater for å sørge for at butikker og apoteker holder seg hygieniske og forblir åpne
• Anbefalinger for plassering av dispenser for å fortsette å sikre god håndhygiene blant butikkarbeidere, apotekarbeidere og kundene deres gjennom hele lokalet

For å laste ned "Trygg på jobb: COVID-19 informasjonspakke for dagligvare og apotek" og lære mer om hvordan Tork støtter selskaper gjennom COVID-19-pandemien, besøk tork.no/torkcampaigns/corona-virus

E-post: sarah.benson@essity.com