World Hand Hygiene Day

TORK LANSERER “TRYGG PÅ JOBB”-INFORMASJONSPAKKE FOR Å BISTÅ DE SOM JOBBER I SERVERINGSBRANSJEN

05/07/2020

"Trygg på jobb»-informasjonspakken tilbyr restaurant-arbeidere tips for hygienepraksis samt anbefalinger for plassering av dispensere, for å sikre ansatte og kunder under COVID-19-pandemien."

Tork har lansert en ny informasjonspakke, «Trygg på jobb», som svar på COVID-19-pandemien. Den skal hjelpe selskaper og essensielle arbeidere med å holde seg trygge og i stand til å fortsette det gode arbeidet sitt. Torks «Trygg på jobb»-informasjonspakke er en fullverdig nettbasert ressurs med den mest oppdaterte hygiene-informasjonen og -anbefalingene for selskaper. Som en global leder innen profesjonell hygiene tilbyr Tork innsikt og ressurser basert på flere tiår med erfaring, kombinert med oppdaterte anbefalinger for folkehelse, for å hjelpe selskaper med å forhindre spredning av smitte og å holde de ansatte trygge.

Som en del av dette har Tork utviklet «Trygg på jobb: Informasjonspakke COVID-19 for serveringsbransjen» for å hjelpe restaurant-arbeidere med å sikre at drift, renhold og sikkerhetsprosedyrer for ansatte samsvarer med anbefalinger fra autoriteter innen folkehelse, som for eksempel Verdens helseorganisasjon. Informasjonspakken gir arbeidere verktøy og ressurser for å prioritere håndhygiene, personlig hygiene og renhold av overflater i restaurantene deres. Tork vil i løpet av de nærmeste månedene slippe ytterligere ressurser og guider for å hjelpe serveringsbransjen med å returnere etter pandemien.

– Restaurant-arbeidere har raskt blitt tvunget til å dreie forretningsmodellene sine for å tilpasse seg retningslinjer for sosial distanse. Tork utviklet «Trygg på jobb»-informasjonspakken for serveringsbransjen for å hjelpe arbeidere med å tilpasse seg den nye normalen og sikre at rutiner for håndhygiene og personlig hygiene fortsetter å være en prioritet, som igjen vil være med å berolige kunder med at restauranter er trygge, både nå og på lang sikt, sier Hanneke Kuipers, markedssjef for serveringsbransjen i Essity Professional Hygiene.

Anbefalingene fra «Trygg på jobb: Informasjonspakke COVID-19 for serveringsbransjen» inkluderer:

• Prosedyre for korrekt håndhygiene for restaurant-arbeidere, inkludert metoder for å sikre at den overholdes
• Tips og triks for personlig hygiene for restaurant-arbeidere
• Anbefalinger for korrekt renhold og desinfisering av overflater for å redusere spredning av smittestoffer
• Anbefalinger for plassering av dispenser for å fortsette å sikre riktig praksis og retningslinjer for hygiene i hele restauranten

For å laste ned «Trygg på jobb: Informasjonspakke COVID-19 for serveringsbransjen» og lære mer om hvordan Tork støtter selskaper gjennom COVID-19-pandemien, besøk tork.no/torkcampaigns/corona-virus

E-post: sarah.benson@essity.com