Unilever_Building_original.jpg

Tork EasyCube® leverer enestående rengjøringskvalitet

En reduksjon i antall rengjøringsrunder fra 90 til 68 per dag, 100 % tilgjengelighet av toalettpapir, såpe og håndtørk, og også økt kundetilfredshet – dette er resultatene Unilever i Hamburg har oppnådd ved bruk av Tork EasyCube, vår programvare for driftsledelse®.

Unilever_MarcMrotzek_700x467.jpg
Unilever-bygningen strekker seg over 38 000 kvadratmeter fordelt på ni etasjer, med arbeids- og kontorområder samt et offentlig atrium. På en vanlig ukedag bruker opptil 5000 besøkende toalettrommene i bygningen. Rengjøringsteamet fra Sodexo drifter det behovsbaserte systemet for rengjøringsledelse, og forholder seg til informasjon i sanntid fra Tork EasyCube®. 
 
Unilever_ServiceE_700x467.jpg
Takket være Tork EasyCube®, programvaren for driftsledelse, mottar formann Ralf Möller og teamet hans på Sodexo informasjonsbasert innsikt i den faktiske bruken av lokalene: «Tjenesten viser oss nøyaktig hvor vi trengs. Dette betyr at vi ikke lenger trenger å gjøre noe uten at det er en grunn til det,» forklarer Möller. Dette har gjort det mulig å bytte fra statiske rengjøringsplaner til datastyrt rengjøring. Dette sparer tid og anstrengelser som kan investeres i andre rengjøringsoppgaver.
 
Unilever_ServiceD_700x467.jpg 
«Vår første prioritet er å sikre at lokalene innfrir de høyeste standarder for våre ansatte. Med Tork EasyCube® har vi oppnådd dette målet og alle de andre målene våre, som for eksempel effektivitet. Våre forventninger har helt klart blitt overgått,» sier Rainer Ringler, Workplace Services, Unilever.
 
Unilever_ServiceD_700x467.jpg
Tork har utstyrt lokalene med dispensere og tilkoblede enheter som bruker sensorteknologi. Takket være digital intelligens, samler sensorer inn informasjon om refillnivåer og besøkstall, og denne informasjonen gjøres tilgjengelig i sanntid i en webapplikasjon. Med hjelpen fra Tork EasyCube®, har driftsledelsesteamet økt tilgjengeligheten på såpe, håndtørk og toalettpapir til 100 %.
 
Unilever_ChristianeDoms_700x467.jpg 
«Vi får kun positive tilbakemeldinger på toalettrommene, og vi har kunnet nå alle målene vi satte oss. Takket være informasjon i sanntid om rengjøringsbehov, kan vi nå gjøre rengjøringsrutene våre mer effektive. På denne måten unngår vi ikke bare unødvendige inspeksjoner, men vi er alltid ett skritt foran takket være behovsbasert rengjøring», sier Christiane Doms, Site Manager hos Sodexo.

Tork EasyCube® har latt oss forbedre nivåene av kundetilfredshet i tillegg til å øke effektiviteten.

Marc Mrotzek

Leder for rengjøring og infrastruktur, Sodexo.