Blue Fin-bygningen

Bruk av Tork EasyCube® og datastyrt rengjøring i Londons travle bygninger

The Blue Fin har en fremtredende beliggenhet ved Thames’ Southbank, og er et ikonisk, 46 500 m² stort landemerke over 13 etasjer, utviklet i 2007.

Få eiendomsmarkeder er like intense og i forkant av utviklingen som markedet i London. Kommersielle fasiliteter er stadig på utkikk etter nye løsninger for å raffinere hver eneste detalj og holde seg i forkant av konkurransen.
Blue Fin-bygningen er intet unntak, med sin fremtredende beliggenhet på Thames’ Southbank.
 
Blue Fin-bygningenDet er et ikonisk, 46 500 m² stort landemerke fordelt på 13 etasjer. Flyten og sammensetningen av besøkende er like livlig og variert som selve byen.
 
For å sikre at lokalene alltid er på sitt beste, utføres rengjøringen av Principle Cleaning Services, som håndterer mange av de mest prestisjefylte bygningene i London. Tradisjonelle rengjøringsrunder og dispensersjekker ble utført flere ganger per dag over hele bygningen som har rundt 10 000 toalettbesøk per dag. Å ha forhåndsbestemte rengjøringsrunder ga imidlertid en begrenset fleksibilitet til å håndtere variasjoner i besøkstrafikk, og førte til for mye rengjøring i noen områder og for lite i andre.
«Behovet for rengjøring samsvarer med antall besøkende. Flere mennesker betyr mer press. Da vi jobbet med forhåndsbestemte rengjøringsrunder var det vanskelig å tilpasse og matche driften med de faktiske behovene i bygningen», sier Victoria Jaramillo, General Manager i Principle Cleaning.
 
For å forbedre effektiviteten og rengjøringskvaliteten i Blue Fin-bygningen valgte Principle å bruke informasjon i sanntid og ny teknologi. Tork EasyCube®, driftsledelsesprogramvaren for datastyrt rengjøring, ble installert for å gi informasjon i sanntid om behovene for rengjøring og påfylling. Dette lot rengjørerne og ledelsen jobbe proaktivt og gjøre det som trengtes, når og hvor det trengtes.
 
Introduksjonen av Tork EasyCube® lot Principle skifte fra statiske planer til behovsbasert rengjøring, og den svært travle bygningen kunne forvaltes på en mer effektiv måte.
 
Datastyrt rengjøring har etablert en helt ny logikk for rengjøring. Tilkoblede enheter gjennom bygningen samler inn informasjon i sanntid om besøkstall og refillnivåene i dispenserne. Istedenfor at rengjøringspersonalet går fra et sted til et annet, vet de nå nøyaktig hvilke steder som har de største rengjøringsbehovene.
 
«I dag tilbyr vi en høyere og mer konsekvent rengjøringskvalitet. Flere rengjørere over forskjellige skift jobber med programvaren for å håndtere rengjøringen over hele den travle bygningen. Det handler ikke om at vi gjør selve rengjøringen annerledes, bare langt mer effektivt. Vi har mer fleksibilitet og proaktivitet i driften, som lar oss innfri og matche rengjøringsbehov hvor og når de oppstår», sier Tom Lloyd, Operations Director i Principle Cleaning.

Arbeidsstokken vår er svært rutinert, men Tork EasyCube® hjelper dem med å fokusere tid og anstrengelser på oppgavene som betyr mest. Driften vår på tvers av 46 500 m² er kompleks i seg selv, og Tork EasyCube® hjelper oss med å opprettholde kontrollen og ta oss av klagene før de oppstår.

Angelina Hadj-Lazib

Account Manager i Principle Cleaning