Insider-veiledning for datastyrt rengjøring

Les veiledningen vår og se hvordan du kan ta i bruk denne nyvinningen innen driftsledelse i din virksomhet. Få praktiske tips og innsikt, og se eksempler fra kunder samt sammenligningsgrunnlag fra andre industrier.
Last ned pdf

Hva er datastyrt rengjøring?

Når rengjøringsteamene og deres ledere får sanntidsdata om rengjøringsbehov, endres selve logikken rundt hvordan rengjøringen bør gjøres. Å håndtere et komplekst anlegg, som en stadion eller en flylass, går fra å være en frustrerende gjettelek til en faktabasert presisjonssport. Velkommen til epoken av datastyrt rengjøring.

Ønsker du å styrke virksomheten med datastyrt rengjøring?

Registrer deg for en gratis konsultasjon skreddersydd for din virksomhet

Registrer deg nå

Kontakt oss

Skriv inn fornavn
Skriv inn etternavn
Skriv inn gyldig e-postadresse
Vennligst fyll inn bedrift
Vennligst fyll inn ditt telefonnummer
Skriv meldingen din
500  
Dette skjemaet ber om din kontaktinfirmasjon slik at vi kan svare på din hevendelse via e-post. Se på våre brukervilkår og personvernpolicy for en detaljert beskrivelse av hvordan vi beskytter og håndterer din innsendte data.
Vennligst bekreft at du har lest informasjonen om personlig data og brukervilkår.

Takk!

Steng

Hvordan kan datastyrt rengjøring være fordelaktig for din virksomhet?

Sanntidsdata om faktiske rengjøringsbehov gjør det mulig å betydelig forbedre rengjøringen på tre viktige måter:
1

Få maksimal effektivitet på teamet ditt

Når du vet nøyaktig hva som trengs, unngår du å kaste bort tid. Mer tid betyr at teamet kan være mer grundig med rengjøringen. Lederne kan være trygge på at ingenting utelates, og de kan analysere data over tid for å forbedre planlegging, innkjøp og logistikk.
2

Forbedre engasjementet blant personalet

Dine ansatte er din viktigste ressurs. Arbeidet føles meningsfylt når de vet at hver oppgave er viktig, og bedre kontroll betyr mindre stress og en mer balansert arbeidssituasjon.
3

Sett en ny standard for kundetilfredshet

Datastyrt rengjøring tilrettelegger for bedre kvalitet – ingen flere tomme dispensere og uryddige områder. Isteden blir det mulig å eliminere klager og radikalt øke kundetilfredsheten.

Datastyrt rengjøring bidrar til en shoppingopplevelse i verdensklasse

Dubai Mall er et av verdens største – og flotteste – kjøpesentre. Presset er konstant på driftsledelse og å opprettholde et plettfritt image. Kjøpesenteret skifter nå til datastyrt rengjøring med Tork EasyCube™. Vi snakket med Andrea Deutschbein, Facility Management Director ved Dubai Mall, om betydningen av datastyrt rengjøring i virksomheten:

Hvorfor er rengjøring så viktig?

Vi er mer enn et kjøpesenter, vi er en global attraksjon med millioner besøkende. Alle som besøker kjøpesenteret bruker toalettene minst én gang. Lukt eller rot gir et dårlig inntrykk, og selv den minste ufullkommenhet kan ha en stor innvirkning på ryktet vårt.

Hva var utfordringene tidligere?

Å synkronisere våre rengjøringsanstrengelser med besøksflyten fungerte ikke like godt som vi ønsket. Selv om gulv og andre overflater var perfekt rengjort, fikk vi fortsatt klager på tomme dispensere og papir på gulvet.

Hva har vært resultatet av å bruke Tork EasyCube så langt?

Vi er fortsatt i pilotfasen, men vi har allerede sett flere forskjellige fordeler. Det er en stor lettelse at vi kan handle med én gang et problem oppstår – før vi risikerer at det blir til en klage. Det har ikke vært en eneste klage om tomme dispensere siden Tork EasyCube ble installert. Takket være informasjon fra Tork EasyCube, kan vi se hvilke toalettrom som trenger vår oppmerksomhet og hvilke som ikke gjør det. Dette gir en betydelig innvirkning på effektivitet og arbeidskraft, da det frigir tid som rengjørerne kan bruke et annet sted.

Hvordan har personalet reagert på datastyrt rengjøring?

Når du kommer i gang med dette systemet, kan du ikke se for deg å gå tilbake til å jobbe uten det. Rengjørerne våre var allerede godt opplært og utstyrt, men med støtten av sanntidsdata kan de nå handle med mer selvsikkerhet og presisjon, og rollen deres tas mer seriøst.

Vær ett skritt foran med Tork EasyCube

Tork EasyCube™ er en programvare for driftsledelse, som gir teamet ditt fordelen av å ha informasjon om rengjøringsbehov, og lar dem se nøyaktig hva som trengs, når og hvor, på et nettbrett. Resultatet er et helt nytt nivå av effektivitet, engasjement blant personalet og kundetilfredshet. Tork EasyCube endrer allerede hvordan våre kunder driver sin virksomhet i Europa, Nord-Amerika og stillehavsområdet.
1

Sensorer i dispenserne og besøkstellere måler refillnivåer og besøkstall i sanntid

2

Sanntidsinformasjon i en brukervennlig applikasjon lar rengjørere handle ut ifra hva som trengs, når og hvor

3

Enkle analyser og en øyeblikkelig oversikt over anlegget gjør at lederne har full kontroll, og kan planlegge og følge opp ved bruk av mindre tid og anstrengelser

Praktiske tips ved en overgang

Innsikt fra kunder som allerede har skiftet til datastyrt rengjøring

Evaluer utfordringene

Hva er avgjørende for suksessen til din virksomhet, og hvilke områder trenger å bli bedre? Evaluer virksomheten for å sette fingeren på hvilke problemer du ønsker å gripe an.

Involver interessenter

Å skifte til en ny måte å jobbe på påvirker alle nivåene i organisasjonen. Spesielt rengjørerne som skal bruke løsningen bør involveres tidlig for å sikre en enklere implementering.

Velg rett partner

Finn en pålitelig partner med påviste løsninger som har hatt en god forretningsmessig påvirkning for andre kunder.

Be om en demonstrasjon

Sørg for at nok tid dedikeres til å forklare løsningen, slik at både du og teamene dine utnytter dens fulle potensial, og maksimerer den positive forretningsmessige påvirkningen.

Sett spesifikke mål

Hva vil du oppnå med datastyrt rengjøring? Å sette spesifikke mål og prioritere hjelper deg med å sette fokus på hva som er viktigst.

Støtt alle i implementeringen

Tenk over hvem som skal bruke den nye løsningen i praksis. Du tror for eksempel kanskje at alle er komfortable med å bruke smarttelefoner og nettbrett, men dette er ikke alltid tilfellet. Ha en tett dialog med brukerne for å sikre at de får den rette støtten gjennom implementeringen.